TEXNIK YO‘NALISHLARNING BO‘LAJAK BAKALAVRLARIDA GIPOTETIK TAFAKKURNI SHAKLLANTIRISHNING PEDAGOGIK SHART-SHAROITLARI
Abstract
Mazkur maqolada ta’limning texnik yo‘nalishlarida tahsil oluvchi bo‘lajak bakalavrlarda gipotetik
tafakkurni shakllantirish masalalari yoritilgan. Mualliflar fikriga ko‘ra, gipotetik tafakkur
mutaxassisning ishlab chiqarishda xavfsizlikni ta’minlash, xatarlarning oldini olish va hayotiy
hamda ishlab chiqarishdagi kritik vaziyatlarda maqbul qaror qabul qilishga tayyorligini ifoda
etadigan xavfsizlik madaniyatining ajralmas qismi hisoblanadi. Axborot-ta’lim muhitining fazoviypredmet,
ijtimoiy va kommunikativ komponentlari tahlil qilingan. Shu bilan birga, fanlararo
integratsiyaning ahamiyati va xavfsizlik madaniyati qadriyatlarining shakllanishidagi o‘rni ochib
berilgan. Xususan, hayot va salomatlikni saqlash, javobgarlik, ekologik xavfsizlik, mustaqil qaror
qabul qilish kabi terminal qadriyatlar hamda kasbiy me’yorlar, intizom, mas’uliyat, bag‘rikenglik
kabi instrumental qadriyatlar ta’lim jarayonining asosiy yo‘nalishlari sifatida belgilangan