| dc.contributor.author | Xujakulov, Anvar | |
| dc.date.accessioned | 2025-10-21T12:36:54Z | |
| dc.date.available | 2025-10-21T12:36:54Z | |
| dc.date.issued | 2025-01-12 | |
| dc.identifier.issn | 2181-7138 | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.kstu.uz/xmlui/handle/123456789/806 | |
| dc.description | Ta’limning texnik yo‘nalishlari bulajak bakalavrlarining gipotetik
tafakkurini biz mutaxassisning ishlab chiqarishda xavfsizlikni ta’minlash va
xatarlarning oldini olish sohasidagi motivatsiya, bilim, ko‘nikma va tajriba
darajasini aks ettiradigan, unga hayotiy va ishlab chiqarish kritik vaziyatlarida
maqbul tanlov qilishga tayyorligini ta’minlaydigan xavfsizlik madaniyati
qadriyatlariga gipotetik-yo‘naltirilgan tafakkurda, yo‘nalganlikda namoyon
bo‘ladigan kasbiy va shaxsiy fazilatlarining ajralmas xususiyati sifatida ko‘rib
chiqiladi. | en_US |
| dc.description.abstract | Mazkur maqolada ta’limning texnik yo‘nalishlarida tahsil oluvchi bo‘lajak bakalavrlarda gipotetik
tafakkurni shakllantirish masalalari yoritilgan. Mualliflar fikriga ko‘ra, gipotetik tafakkur
mutaxassisning ishlab chiqarishda xavfsizlikni ta’minlash, xatarlarning oldini olish va hayotiy
hamda ishlab chiqarishdagi kritik vaziyatlarda maqbul qaror qabul qilishga tayyorligini ifoda
etadigan xavfsizlik madaniyatining ajralmas qismi hisoblanadi. Axborot-ta’lim muhitining fazoviypredmet,
ijtimoiy va kommunikativ komponentlari tahlil qilingan. Shu bilan birga, fanlararo
integratsiyaning ahamiyati va xavfsizlik madaniyati qadriyatlarining shakllanishidagi o‘rni ochib
berilgan. Xususan, hayot va salomatlikni saqlash, javobgarlik, ekologik xavfsizlik, mustaqil qaror
qabul qilish kabi terminal qadriyatlar hamda kasbiy me’yorlar, intizom, mas’uliyat, bag‘rikenglik
kabi instrumental qadriyatlar ta’lim jarayonining asosiy yo‘nalishlari sifatida belgilangan | en_US |
| dc.relation.ispartofseries | №01-044; | |
| dc.subject | gipotetik tafakkur, xavfsizlik madaniyati, xatarlarning oldini olish, axborotta’lim muhiti, pedagogik shartlar, kognitiv komponent, fanlararo integratsiya, texnik ta’lim. situativ refleksiya, setrospektiv refleksiya, srospektiv refleksiya. | en_US |
| dc.title | TEXNIK YO‘NALISHLARNING BO‘LAJAK BAKALAVRLARIDA GIPOTETIK TAFAKKURNI SHAKLLANTIRISHNING PEDAGOGIK SHART-SHAROITLARI | en_US |
| dc.title.alternative | Илимий-методикалық журнал | en_US |
| dc.type | Article | en_US |